Jak jeść, aby zdrowo schudnąć? 5 zasad

Zapewnienie sobie zdrowia, dobrej kondycji oraz smukłej sylwetki jest możliwe. W tym celu warto zastosować kilka sprawdzonych sposób, które włączone do codziennej rutyny, mogą przynieść zaskakujące, naprawdę spektakularne efekty. Bardzo istotne jest również to, iż nie stanowią one drogę do zdrowego schudnięcia i wspierania wszystkich aspektów funkcjonowania organizmu.

1. Skontaktuj się z lekarzem

Niezwykle ważne jest, by stosować w codziennym życiu oddziaływania profilaktyczne. Rokrocznie warto wykonywać badania krwi i moczu, które mogą ukazać aspekty, które należy wspierać w walce o zdrowie i świetną sylwetkę. Niejednokrotnie okazuje się również, iż na drodze do schudnięcia stoją między innymi zaburzenia w funkcjonowaniu gospodarki hormonalnej. Niedoczynność tarczycy powoduje kumulowanie się wody w organizmie, problemy w zakresie prawidłowej przemiany materii oraz znaczny przyrost masy ciała. Wczesne wykrycie zaburzeń i ustabilizowanie ich we współpracy z lekarzem endokrynologiem może stać się początkiem skutecznego pozbywania się zbędnych kilogramów.

2. Planuj zdrowe posiłki

Zaplanowane, dobrze zbilansowane posiłki, przy których niezwykle łatwo jest obliczyć spożywane dziennie kalorie, są niezwykle istotnym aspektem zdrowego odchudzania się. Rewelacyjną pomocą służy w tym aspekcie catering dietetyczny warzywno-owocowy. Dzięki współpracy ze specjalistami, którzy układają dietę z uwzględnieniem potrzeb klienta, zdecydowanie łatwiej jest schudnąć. Pyszne posiłki przygotowane przez catering sprawią, że zniknie chęć podjadania między wyznaczonymi do tego celu porami. Wyśmienite dania, przygotowywane ze świeżych produktów i dostarczane pod drzwi klienta to znaczna oszczędność czasu, który można spożytkować na ulubioną aktywność fizyczną w celu wsparcia diety.

3. Zrezygnuj z rafinowanych węglowodanów

Do grupy węglowodanów rafinowanych należą takie produkty jak:

  • biały ryż,
  • biały makaron,
  • jasne pieczywo,
  • ciastka z białej mąki,
  • syrop glukozowy,
  • syrop glukozowo-fruktozowy.

Codzienna dieta może opierać się na całkowitej lub częściowej redukcji rafinowanych węglowodanów. Warto zastępować je produktami pełnoziarnistymi, które pozwalają na uczucie sytości znacznie dłużej. Dzięki temu dochodzi do spalania zgromadzonej tkanki tłuszczowej zamiast węglowodanów.

4. Pamiętaj o piciu wody

Woda jest substancją niezbędną do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Stanowi ona ogromną pomoc w przyspieszaniu metabolizmu oraz tłumieniu apetytu, który niejednokrotnie jest mylony z pragnieniem. Dzięki częstemu piciu wody paradoksalnie dochodzi do wypłukiwania jej nadmiaru z organizmu, co sprzyja pozbyciu się opuchlizn i uczucia ciężkości. Jej spożycie sprzyja również wypłukiwaniu tłuszczów, które przetworzone i usunięte z ciała – nie tworzą niechcianej tkanki tłuszczowej. Picie wody jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania nerek. Usprawnienie ich pracy doprowadza w konsekwencji do przeprowadzenia sprawnej detoksykacji organizmu i skutecznego wsparcia procesu chudnięcia.

5. Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to niezwykle istotny aspekt zdrowego chudnięcia. Przyspiesza metabolizm, tworzy kondycję i sprzyja zrzucaniu zbędnych kilogramów. Wedle preferencji danej osoby warto wybierać się częściej na dłuższe spacery, nordic walking, basen zwieńczony czasem w saunie, bieganie, siatkówkę, koszykówkę, piłkę nożną ze znajomymi lub dalsze piesze wycieczki, uwielbiane przez miłośników turystyki. Jeżeli przełamanie się i rozpoczęcie przygody z większą aktywnością fizyczną sprawiają trudności, warto rozpocząć od dłuższych spacerów z psim pupilem, częstszego wybierania roweru zamiast jazdy autem w bliższe miejsca, zrezygnowania z windy na rzecz schodów. Później sukcesywnie można rozszerzać podejmowane aktywności.

 

Dzięki wprowadzeniu do codziennej rutyny kilku ulepszających ją elementów – proces chudnięcia może okazać się prostszy, niż to się wydaje!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj