Zawieszenie pneumatyczne - zasady działania

W większości samochodów osobowych mamy do czynienia wyłącznie z zawieszeniem klasycznym. Od pewnego czasu jednak coraz coraz częściej mówi się o jego alternatywie, którą stanowi zawieszenia pneumatyczne Airmatic. Zapewniają one wysoki komfort jazdy, redukując drgania. A wszystko to dzięki całkiem nowej technologii.

Jak działa zawieszenie pneumatyczne?

Zawieszenie pneumatyczne typu Airmatic, to rodzaj zawieszenia składającego się z miechów, w których stosowany jest sprężony azot. Innym niezwykle istotnym elementem tego układu jest kompresor, którego praca jest generowana pracą silnika lub układu elektrycznego. Całości towarzyszy duża ilość czujników.

Sklep Airmatic: miech bmw f11

Komfort jazdy przy zawieszeniu pneumatycznym

Zastosowanie sprężonego N2 zamiast metalowych elementów zawieszenia pozwala na znacznie lepszą redukcję drgań i wstrząsów. W niektórych modelach aut możliwe jest korygowanie przechyłów zawieszenia podczas jazdy na zakręcie. Umożliwia to właśnie zawieszenie Airmatic. Takie rozwiązanie polepsza przyczepność, dzięki czemu znacznie podwyższa bezpieczeństwo jazdy.

Sprawdź nasze miechy: miech w164 tył

Ogromną zaletą posiadania układu pneumatycznego jest możliwość zachowania stałego prześwitu samochodu. Odbywa się to w sposób niezależny od działających nierównomiernie sił. Powoduje to, że rozwiązanie takie jest szczególnie korzystne w samochodach typu kombi. wykorzystuje się w nich rozwiązanie tylko na tylnej osi pojazdu. Zawieszenie pneumatyczne ma także istotne znaczenie w trakcie holowania przyczepy.

W jakich samochodach znajdziemy zawieszenie pneumatyczne?

Zawieszenie pneumatyczne Airmatic instaluje się głównie w SUV-ach, autach terenowych i limuzynach. Niektóre modele jak na przykład Audi A6 allroad, Porsche Cayenne czy BMX X5, mają wbudowane specjalne oprogramowanie umożliwiające regulowanie prześwitu samochodu. Ma to zastosowanie na przykład na autostradach. Po zjeździe z autostrady w przeciągu bardzo krótkiego czasu, samochód może powrócić do zwiększonego prześwitu.

Rozwinięciem układu pneumatycznego zostało zawieszenie adaptacyjne, które zostało wykorzystane na przykład w Audi A8 II generacji. Zawieszenie adaptacyjne polega na dostosowaniu prześwitu samochodu zależnie od prędkości z jaką przemieszcza się samochód. Wraz ze wzrostem prędkości, samochód obniża się.

Jak często wykonuje się przegląd zawieszenie pneumatycznegoo?

Samochody, w których umieszczono zawieszenie pneumatyczne są zaprojektowane tak, aby wytrzymały przebiegi nawet 300-400 tysięcy kilometrów. Mimo to istotne jest dokonywanie systematycznych przeglądów tego układu. znalezienie niewielkich usterek może zapobiec poważnej awarii, która wiąże się często z dużymi kosztami naprawy. Sam przegląd jest bardzo czasochłonny. Zaleca się wykonywanie go po każdej zimie.

specyficznym objawem mogącym zwiastować usterkę układu pneumatycznego jest syczenie oraz opadanie samochodu w kierunku jednego z kół. W takim przypadku należy szybko zwrócić się do mechanika w celu zapobiegnięcia poważniej awarii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here