Samochód po kolizji, a zabezpieczenie antykorozyjne

Zabezpieczenie antykorozyjne to bardzo ważny element naprawy pojazdu po kolizji. Wypadek skutkuje nie tylko uszkodzeniami o charakterze mechanicznym. W dużym stopniu odczuwają to także elementy poszycia pojazdu. Dlatego przygotowaliśmy artykuł, w którym szczegółowo omawiamy kwestie zabezpieczenia antykorozyjnego samochodu po kolizji. To z pewnością ułatwi zabezpieczenie pojazdu przed bardziej rozległymi uszkodzeniami.

Weryfikacja szkód w pojeździe

Każde uszkodzenie powłoki lakieru to potencjalne ognisko rdzy. Często nie są one widoczne na pierwszy rzut oka. Dlatego ważnym etapem weryfikacji stanu pojazdu jest demontaż zewnętrznych elementów poszycia samochodu. Dokładne obejrzenie każdej części pozwala zweryfikować obecność miejsc rozwoju rdzy. Jak pokazuje doświadczenie, to właśnie uszkodzenia wewnętrzne są najbardziej kosztowne w perspektywie późniejszej naprawy pojazdu.

Warto pamiętać, że zabezpieczenie antykorozyjne należy stosować nie tylko na elementy nadwozia, ale także na podwozie pojazdu. Tym bardziej że jest ono szczególnie narażone na działanie niekorzystnych czynników jak wilgoć czy sól drogowa.

Zabezpieczenie antykorozyjne po kolizji

Ważnym czynnikiem decydującym o optymalnym zabezpieczeniu przed rozwojem rdzy są prawidłowo dobrane preparaty antykorozyjne. Najlepszym wyborem są środki o wyjątkowych właściwościach penetrujących, które są aplikowane w formie natrysku. W ten sposób docierają do każdej szczeliny, tworząc ochronę przed rdzą. Struktura chemiczna preparatu powinna umożliwiać mu wnikanie w mikropęknięcia lakieru. Nie są one zauważalne dla użytkownika, ale stanowią idealne miejsce dla rozwoju rdzy.

Zabezpieczenie antykorozyjne obejmuje w szczególności następujące elementy pojazdu:

  • Przekroje zamknięte
  • Szwy
  • Połączenia zgrzewane
  • Połączenia zakładkowe

Oczywiście warto bacznie przyjrzeć się wszystkim trudno dostępnym miejscom i zabezpieczyć je odpowiednio dobranym środkiem antykorozyjnym.

Zabezpieczanie samochodu przed korozją najlepiej rozpocząć po wykonaniu wszystkich niezbędnych napraw o charakterze mechanicznym. Oczywiście jest to uzależnione od charakteru kolizji i zakresu uszkodzeń. Często zdarza się, że wypadek powoduje jedynie uszkodzenia nadwozia. Zabezpieczenie wykonywane po kolizji pojazdu często pozwala wykryć ogniska rdzy, które pojawiły się dużo wcześniej.

Nowoczesne preparaty antykorozyjne nie tylko zabezpieczają przed rdzą, ale także hamują dalsze niszczenie elementów już wcześniej skorodowanych

Uszczelnienie profili zewnętrznych

W przypadku pojazdów powypadkowych ważnym elementem zabezpieczenia przed korozją jest uszczelnienie profili zewnętrznych. Często wymaga ono wcześniejszego demontażu poszczególnych elementów auta. Wszystko po to, aby substancja oleista mogła dotrzeć we wszystkie zakamarki. To znacznie podniesie skuteczność ochrony oraz zabezpieczy miejsca, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka.

Zabezpieczenie antykorozyjne jest wprowadzane techniką pneumatyczną przez otwory technologiczne. Substancja komponowana na bazie oleju oraz inhibitorów korozji jest aplikowana do progów, miejsc połączenia blachy, podłużnic oraz wzmocnień.

Często zdarza się, że zabezpieczenia fabryczne stosowane przez producentów aut są wymywane przez wodę. To wymusza zastosowanie dodatkowej formy ochrony. Warto zatem regularnie kontrolować ich stan i działać profilaktycznie. To pomoże uniknąć większych wydatków. Niejednokrotnie trafiają do nas fabrycznie nowe auta, których właściciele chcą wzmocnić ich ochronę przed korozją. Powłoka fabryczna w wielu przypadkach nie jest wystarczającym zabezpieczeniem. To sprawia, że coraz młodsze auta zaczynają rdzewieć. – wyjaśnia specjalista z firmy oferującej preparaty antykorozyjne Rust Check Poland.

Uszczelnienie profili zewnętrznych jest skuteczną formą zabezpieczenia w przypadku aut po kolizji, w których przeprowadzone zostały prace blacharsko-lakiernicze.

Zabezpieczenie antykorozyjne po kolizji można wykonać samodzielnie. Dla uzyskania lepszego efektu warto jednak skorzystać z pomocy wykwalifikowanego fachowca. Zakup dobrego preparatu to wszakże dopiero połowa sukcesu. Równie ważna jest jego prawidłowa i dokładna aplikacja, która pozwala objąć ochroną najbardziej niedostępne elementy pojazdu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here