Standardy pokojów hotelowych stanowią kluczowy element oceny jakości usług świadczonych przez hotele. W Polsce i na całym świecie przyjęto różne kryteria pozwalające określić, jakie udogodnienia i wyposażenie powinny znaleźć się w poszczególnych kategoriach obiektów. W artykule przyjrzymy się standardom pokojów hotelowych w Polsce oraz ich związkom z międzynarodowymi systemami klasyfikacji.

Klasyfikacja hoteli w Polsce

W Polsce obowiązuje własny system klasyfikacji hoteli, który został opracowany przez Polską Organizację Turystyczną. System przewiduje pięć kategorii, oznaczanych gwiazdkami – od jednej do pięciu. Przyznanie odpowiedniej liczby gwiazdek zależy od spełnienia szeregu kryteriów, dotyczących m.in. wyposażenia pokoi, udogodnień dla gości oraz standardu obsługi. Warto dodać, że Polska jest również członkiem międzynarodowych organizacji turystycznych, takich jak World Tourism Organization czy European Travel Commission, które promują ogólnoświatowe standardy klasyfikacji obiektów noclegowych.

Wyposażenie pokoi w zależności od kategorii

W zależności od standardu hotelu jego goście mogą liczyć na różnego rodzaju udogodnienia. Jak tłumaczy nasz rozmówca, pracownik Hotelu Amber w Gdańsku:

W polskich hotelach można spotkać się z różnorodnością standardów pokojów, w zależności od przyznanej kategorii. Poniżej szczegółowo omawiamy wyposażenie pokoi w poszczególnych kategoriach.

Hotele jednogwiazdkowe

Pokoje hotelowe w hotelach jednogwiazdkowych cechują się podstawowym standardem wyposażenia. Goście mają do dyspozycji łazienkę (często wspólną), łóżko, stolik oraz krzesło. W tego rodzaju obiektach rzadko można liczyć na dodatkowe udogodnienia, takie jak telewizor czy dostęp do internetu. Obsługa i usługi dodatkowe również są ograniczone, często ograniczając się do udzielania informacji turystycznych.

Hotele dwugwiazdkowe

W przypadku hoteli dwugwiazdkowych pokoje są już nieco lepiej wyposażone. Goście mogą liczyć na osobną łazienkę, telewizor oraz dostęp do internetu. Ponadto, w obiektach tej kategorii zwykle oferuje się śniadania oraz podstawowy zestaw kosmetyków łazienkowych. Obsługa jest bardziej profesjonalna, ale nadal nie można liczyć na szeroką gamę usług dodatkowych.

Hotele trzygwiazdkowe

Pokoje hotelowe w hotelach trzygwiazdkowych charakteryzują się przede wszystkim większym komfortem i wygodą dla gości. W pokojach znajdują się wygodne łóżka, stolik, krzesła, szafa oraz telewizor z dostępem do kanałów satelitarnych. W tej kategorii goście mają również do dyspozycji zestaw do parzenia kawy lub herbaty, a także lodówkę. W hotelach trzygwiazdkowych można liczyć na większą ilość usług dodatkowych, takich jak pralnia czy przechowalnia bagażu oraz noclegi ze śniadaniem.

Hotele czterogwiazdkowe

W hotelach czterogwiazdkowych standardy pokojów są jeszcze wyższe. Goście mogą spodziewać się przestronnych, klimatyzowanych pokoi z wysokiej jakości meblami oraz wyposażeniem. W pokojach znajdują się telewizoy z dostępem do kanałów płatnych oraz zestawy do parzenia kawy i herbaty. Dodatkowo, w łazienkach goście mają do dyspozycji szlafroki, kapcie oraz zestaw kosmetyków. W obiektach tej klasy oferuje się szeroką gamę usług dodatkowych oraz funkcjonuje restauracja serwująca dania kuchni międzynarodowej. Obecnie takie udogodnienia są też dostępne w wielu hotelach 3-gwiazdkowych.

Hotele pięciogwiazdkowe

Pokoje hotelowe w hotelach pięciogwiazdkowych to synonim luksusu i najwyższego komfortu. Goście mają do dyspozycji duże, elegancko urządzone pokoje z balkonami lub tarasami, wyposażone w nowoczesny sprzęt multimedialny oraz wysokiej klasy meble. W łazienkach znajdują się zarówno prysznic, jak i wanna, a goście mają dostęp do ekskluzywnych kosmetyków. W hotelach pięciogwiazdkowych można liczyć na szeroką gamę usług dodatkowych, takich jak spa, siłownia, basen oraz usługi concierge.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj