Motocykle są w naszym kraju coraz popularniejsze. Wzrost liczby użytkowanych jednośladów sprawia, że statystycznie rzecz biorąc, zwiększa się też liczba maszyn, które ulegają uszkodzeniu w kolizjach lub wypadkach. Podobnie jak w przypadku innych pojazdów zwykle w takiej sytuacji istnieje możliwość usunięcia powstałych uszkodzeń i odremontowania motoru. Ze względu na specyfikę tej konstrukcji zadanie to należy powierzać wyłącznie dobrym warsztatom.
Co trzeba wiedzieć o naprawach powypadkowych motocykli?
Korzystanie z motocykla to nie tylko tani i wygodny sposób przemieszczania się, ale także ogromna przyjemność z jazdy. Niestety ze względu na swoją specyfikę jednoślady wymagają od kierujących wysokich umiejętności, a popełnienie drobnego błędu może skończyć się niosącą przykre następstwa wywrotką. Wiele kolizji jest też powodowanych przez innych uczestników ruchu, którzy nie uwzględniają dynamiki, z jaką poruszają się motocykle lub nie zwracają na nie należytej uwagi. W przypadku większości drobnych stłuczek, a także przy znacznej części poważniejszych wypadków maszyny mogą być wyremontowane. Wiąże się to jednak z koniecznością znalezienia serwisu specjalizującego się w naprawie motocykli powypadkowych. W Poznaniu usługami tego rodzaju zajmuje się warsztat Motoserwis Strojwąs Adam, zajmujący się również naprawami bieżącymi, diagnostyką oraz renowacją starych motocykli. Korzystanie z pomocy sprawdzonego mechanika jest o tyle istotne, że w przypadku jednośladów konieczne będzie sprawdzenie, czy usterki nie są na tyle poważne, że dalsze użytkowanie pojazdu okaże się niebezpieczne.
Jakie elementy najczęściej ulegają uszkodzeniom i jak się je naprawia?
Skala zniszczeń jednośladu zależy od charakteru kolizji lub wypadku, w jakim uczestniczył. Elementami, które zostają uszkodzone najczęściej, są wszelkiego rodzaju owiewki i osłony. Zwykle są one po prostu wymieniane na nowe, a jeżeli defekty są niewielkie, mogą być również klejone. Nawet przy zwykłych upadkach w motocyklach wymagają wymiany także akcesoria: podnóżki, sety, klamki, chwyty czy mocowania lusterek i same lusterka. Stosunkowo często niezbędna będzie wymiana felgi przedniego koła oraz elementów zawieszenia np. amortyzatorów. Przy groźniejszych kolizjach może ucierpieć rama. Jeżeli nie pojawią się na niej pęknięcia, a zniekształcenia są niewielkie, zdarza się, że jest ona prostowana. W przypadku usterek główki zwykle niezbędna okaże się wymiana. W grę wchodzą też nierzadko naprawy kierownicy, obudowy silnika lub skrzyni biegów. Motoserwis Strojwąs Adam zajmuje się profesjonalną naprawą motocykli powypadkowych, oferuje też ich serwis i renowację.