Kiedy powinniśmy zaprojektować chatbota?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z nieustannym kontaktem z klientami. Coraz częściej w tym celu korzystają oni z komunikatorów internetowych. Nie zawsze jednak mamy czas, by odpisać na każdą wiadomość. Co robi wtedy niecierpliwy klient? Idzie do konkurencji, gdzie szybciej uzyska to, czego potrzebuje. W ten sposób, nie z naszej winy, go tracimy. Jeśli nie chcemy, by ta sytuacja się powtórzyła, warto zaprojektować chatbota.

 

Dbałość o klienta przekłada się na zysk

Niezależnie od tego, jakie usługi oferuje nasza firma, zasada jest jedna: klient = zysk. Niektórzy z nich bywają niecierpliwi i czekając zbyt długo na odpowiedź, po prostu rezygnują i idą do konkurencji. Oczywiście to, że nie odpisujemy klientowi wcale nie oznacza, że mamy górę pieniędzy i nam na nim nie zależy. Po prostu nie mamy czasu. W takich przypadkach idealnie sprawdza się chatbot, który niezwłocznie i w inteligentny sposób obsłuży zainteresowaną osobę. Poprowadzi rozmowę tak, by jej oczekiwania wobec naszej firmy zostały spełnione.

 

Chatbot a właściciel firmy

Po zaprojektowaniu jednego z wirtualnych przyjaciół nie tylko zyskamy klientów. Jest to swego rodzaju asystent, który w szybki sposób zarezerwuje dla nas miejsce w restauracji na ważne spotkanie. Możemy również poprosić go o sprawdzenie dostępnych lotów, statusu przesyłki, miejsc obsługi klienta etc. Możliwości jest naprawdę mnóstwo. Wszystkie zależą tylko od tego, w jaki sposób go zaprojektujemy. Na pewno zrobi on za nas to, na co do tej pory nie mieliśmy wystarczająco czasu.

 

Czy jest to fair?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której pilnie potrzebujemy zrezygnować z opłaconego biletu lotniczego, anulować transakcję, zwrócić kupione przedmioty itp. Niestety po kontakcie z obsługą klienta dowiadujemy się, że nikt nie ma czasu, aby nas obsłużyć. Kto wtedy jest w stanie nam pomóc? Chatbot! Nigdy nie wiemy, czy usługi lub produkty naszej firmy nie są tym, czego klient potrzebuje w danej chwili najbardziej. Dzięki temu botowi będziemy spokojni, że każdy dostał to, co od nas oczekuje. Zaprojektowanie go jest w 100% fair wobec innych. W końcu w ten sposób możemy zaspokoić ich potrzeby.

 

Korzyści finansowe

Chatbot to nie tylko pewność, że pozyskamy potencjalnych klientów i nie stracimy pieniędzy. Dzięki niemu zarówno mniejsze, jak i większe firmy zaoszczędzą na zatrudnianiu dodatkowej osoby. Oczywiście chatbot nie zastąpi żywego człowieka. Zredukuje on jednak koszty związane z comiesięcznym wynagrodzeniem. Jest to kolejny powód, dla którego warto go zaprojektować. W tym przypadku chatbot przydaje się przede wszystkim wtedy, gdy sytuacja finansowa naszej firmy jest niestabilna. Starając się ją ratować, nie zawsze mamy czas na obsługę nowych klientów. Chatbot zrobi to za nas, co może uratować nas przed bankructwem.

 

Sceptycy z pewnością powiedzą, że nic nie zastąpi człowieka. Jest to prawda. Jednakże nie chodzi nam o to, by to robić. Też jesteśmy ludźmi, a dzięki temu wspaniałemu wynalazkowi mamy więcej czasu na normalne życie.

undefined

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here