Producenci samochodów dostrzegając korzyści, jakie dla komfortu jazdy daje wyposażenie pojazdu w turbosprężarkę, zaczęli coraz częściej montować te podzespoły w swoich autach. Z kolei kierowcy, widząc, że samochody z oznaczeniem „turbo” spalają mniej paliwa oraz mają więcej mocy,  chętniej kupują takie modele. Przyjrzyjmy się jednak żywotności turbosprężarek, a także sprawdźmy, jakie są ich najczęstsze usterki i sposoby naprawy?

Czy turbosprężarki często się psują?

Turbosprężarka podobnie jak pozostałe podzespoły samochodu ma prawo ulec awarii. Dotyczy to zwłaszcza aut eksploatowanych intensywnie i nie zawsze zgodnie z zaleceniami producenta. To właśnie z winy kierowców najczęściej dochodzi do usterek skutkujących wymianą bądź naprawą turbosprężarki. Do grzechów głównych popełnianych przez kierujących należą: długotrwała jazda z wykorzystaniem turbosprężarki przy wysokich prędkościach oraz zbyt raptowne wyłączanie silnika. Skutkiem złych nawyków kierowcy może być więc uszkodzenie turbosprężarki. Natomiast jednym z objawów awarii jest wyciek oleju. To właśnie z tym defektem właściciele aut z Wrocławia i okolic zgłaszają się najczęściej do serwisu Turbolux z Borowej, który specjalizuje się w profesjonalnej regeneracji turbin. Odpowiednio wyposażony park maszynowy oraz doświadczony personel pozwala warsztatowi na postawienie trafnej diagnozy i zaproponowanie optymalnego rozwiązania i nie musi być nim wymiana turbosprężarki na nową.

Jak przebiega naprawa turbosprężarki?

Konieczność wymiany turbosprężarki na nową to ostateczność. W praktyce taka sytuacja dotyczy niewielkiego odsetka uszkodzonych turbosprężarek. W większości przypadków możliwa jest ich pełna naprawa, po której turbosprężarka odzyskuje parametry robocze porównywalne z tymi, jakie ma nowa część. W trakcie naprawy turbosprężarki ogromną wagę przywiązuje się do wykrycia i usunięcia wszelkich uszkodzeń, łącznie z wymianą zużytych elementów na nowe. Podczas naprawy, wykonywanej przez serwis turbosprężarek, zazwyczaj wymianie podlegają elementy wpływające na właściwą szczelność układu. Poza tym wymienia się jeszcze łożyska w wirniku, a także pierścienie oporowe. Natomiast sam rdzeń urządzenia poddaje się zabiegowi wyważenia, do którego używa się profesjonalnych wyważarek, wyposażonych w precyzyjne systemy pomiarowe. Ostatnim etapem naprawy jest montaż turbosprężarki w samochodzie wraz z regulacją zaworu sterowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here